Wallenbergs ”stjärndirektör” vill ha mer invandring

Sverige har för lite invandring. Det säger Ericssons avgående vd Börje Ekholm i SvD Näringsliv.

Det är i en intervju med SvD Näringsliv som Ericssons avgående vd Börje Ekholm säger att Sverige behöver mer invandring.

SvD kallar honom för ”en av Wallenbergs stjärndirektörer”.

– Jag tycker att vi har för lite invandring. Om det är något som länder som USA, och även Sverige, de facto behöver så är det arbetskraftsinvandring, säger han i SvD.

Enligt Ekholm handlar detta både om en kompetens- och kapacitetsfråga.

Ekholm lämnar som vd i september i år.

DU BIDRAR ENKLAST GENOM ATT KLICKA HÄR:

Donate

Donera till Swebbtv - tillsammans formar vi Sverige

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev!

  • - Håll dig uppdaterad med vad som händer hos Swebbtv
  • - Få inbjudningar till våra event, konferenser och live-sändningar
  • - Var först med att ta del av våra program