Sverige har för lite invandring. Det säger Ericssons avgående vd Börje Ekholm i SvD Näringsliv.
Det är i en intervju med SvD Näringsliv som Ericssons avgående vd Börje Ekholm säger att Sverige behöver mer invandring.
SvD kallar honom för ”en av Wallenbergs stjärndirektörer”.
– Jag tycker att vi har för lite invandring. Om det är något som länder som USA, och även Sverige, de facto behöver så är det arbetskraftsinvandring, säger han i SvD.
Enligt Ekholm handlar detta både om en kompetens- och kapacitetsfråga.

