Åkesson: Sverige har låg invandring

© Foto: Poltikerveckan Almedalen (CC BY-SA 2.0)

Jimmie Åkesson ser inga stora reformer framför sig när det gäller invandringspolitiken. Det säger han i en intervju med TT.

Det är i en intervju med TT som SD-ledaren Jimmie Åkesson påstår att Sverige har en ”låg invandring”.

När det gäller migrationsfrågan så är det mesta gjort, tycker han, förklaras det i artikeln.

Åkesson ser inga stora reformer framöver på detta område.

SD-ledaren har förespråkat att permanenta uppehållstillstånd rivs upp och görs om till tillfälliga sådana. Men nu tonar han ner förslaget, enligt TT.

– Jag tycker inte att det är en stor fråga. Den stora frågan är hur vi hanterar invandringsrelaterade problem. Nu när vi har en så låg invandring får vi möjlighet att faktiskt börja läka ihop landet igen, säger Jimmie Åkesson till TT.

AFS-ledaren Gustav Kasselsntrand är starkt kritisk till uttalandet och säger i ett klipp att invandringen minskat med 5-10 procent.

DU BIDRAR ENKLAST GENOM ATT KLICKA HÄR:

Donate

Donera till Swebbtv - tillsammans formar vi Sverige

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev!

  • - Håll dig uppdaterad med vad som händer hos Swebbtv
  • - Få inbjudningar till våra event, konferenser och live-sändningar
  • - Var först med att ta del av våra program