Det är första gången i världshistorien som en reklamkampanj så klockrent verkar bli direkt kontraproduktiv.
Det handlar om ölsorten Bud Light.
Annars brukar folkföraktande ställningstaganden inte vändas direkt mot oss.
Brandon skor ville inte ha Sverigedemokrater som kunder.
Många ville därför att fler än Sverigedemokrater skulle låta bli att handla skor hos Brandon.
Men reklamen för Bud Light vände sig nedlåtande direkt mot hela den egna kundkretsen.
De som dricker öl är normala män, men de kallades i reklamen för humorlösa grabbgäng och borde ersättas som kunder av transpersoner och dem som ingår i HBTQ-rörelsen.
Och så lät de en transpojke uppträda i reklamen.
Öldrickarna kunde därför på en enda smällande sekund med enkelhet välja bort Bud Light.
Det syntes omedelbart i försäljningsstatistiken.
Det har aldrig hänt tidigare att en primär målgrupp för ett varumärke specifikt har utpekats som olämplig att köpa varan.
Varje konsument kunde direkt välja bort utan tidsfördröjning.
Skildringar från USA pekar på att det har blivit tvärstopp för Bud Lights försäljning.
Men ledningen sitter lugnt.
Ledningen visar ingen direkt ånger.
De håller sig borta från mikrofoner, samtidigt som diskussionen om varumärket pågår.
Men vad tycker amerikanska folket?
37 % av amerikanerna bryr sig inte.
18 % har blivit mer angelägna att köpa Bud Light
40 % är emot Bud Light.
Siffrorna pekar på en splittrad folkopinion, men det intressanta är vad målgruppen tycker.
Om unga kvinnor inte bryr sig så spelar det ingen roll för de dricker i alla fall inte Bud Light.
Jag skulle gissa att det är män mellan 40 och 65 som har blivit mer negativa till Bud Light.
Jag och andra som är trötta på HBTQi+-kulturen och transrörelsen följer med spänning om burkarna med Bud Light får stå kvar på hyllorna i butikerna i USA.
Rapporter säger att det går riktigt dåligt med försäljningen.
Tiden avgör.
Tänk på att det är första gången som transbudskapet direkt har hånat den grupp som ett företag säljer till.
Det är som att Biltema skulle säga att de har tröttnat på att se medelålders män i sina butiker och skulle föredra andra mer inkluderande könsöverskridande kunder.
Eller om ett kaffeföretag skulle säga att de vill bredda kundmärket och inte ha unga humorlösa kvinnor i grupp som konsumenter utan transkvinnor.
Det är vad som pågår kring Bud Light just nu i USA.
Blir det världens mest misslyckade reklamkampanj?
Eller kommer det att leda till att ännu fler unga flickor skär av sig sina bröst och unga pojkar låter kemiskt kastrera sig för att kunna kvalificera in sig i Bud Lights önskade målgrupp?
Framtiden får utvisa.
Än så länge helt tyst i HBTQ-orienterade statsmedier i Sverige.
Stefan Torssell på Facebook, 20 april -23