Om någon av misstag lutar sig mot Joe Bidens teleprompter kan det sluta som i komedifilmen ”Anchorman”. Det säger miljardären Elon Musk i The All-In Podcast.
Teslagrundaren Elon Musk har pausat köpet av Twitter. Detta sedan det framkommit att så många som 90 procent av plattformens dagliga användare kan vara falska konton, botar.
Det är åtminstone 20 procent, mycket högre än de fem procent som företaget lovat.
”20 procent falska/spam-konton, fyra gånger vad Twitter hävdar, kan vara mycket högre. Mitt erbjudande var baserat på att Twitters uppgifter var korrekta. I går vägrade Twitters vd offentligt att presentera bevis på mindre än fem procent. Denna affärstransaktion kommer inte fortsätta förrän han gör det”, skriver Elon Musk i ett inlägg idag.
Men det är inte det enda som Musk sagt på sistone.
I en intervju med The All-In Podcast går han även till attack mot USA:s president Joe Biden, som blivit något av en komedifigur i världen på grund av alla blunders han gör.
Biden verkar mest läsa det som skrivits på telepromptern.
– Den verkliga presidenten är den som kontrollerar telepromptern, säger Elon Musk. Vägen till makten är vägen till telepromptern.
– Så om någon av misstag skulle luta sig mot telepromptern kan det bli som Anchorman, fortsätter han och syftar komedifilmen från 2004 där huvudpersonen Ron Burgundy, spelad av Will Ferrell, läser allt som står på telepromptern oavsett konsekvenser.
Elon Musk säger också att Bidenadministration inte verkar få mycket gjort. Trumpadministrationen, å andra sidan, hade många människor som var effektiva och fick saker gjorda.
Så här säger Musk om den höga inflationen:
– Den uppenbara orsaken till inflation är att regeringen tryckte ziljoner mer pengar än man hade. Skapar man mer dollar än ökningen av tjänster och varor i ekonomin, får man inflation. Detta är väldigt viktigt: Den riktiga ekonomin är inte pengar, utan produktionen av varor och tjänster.
(Hela intervjun är värd att se.)
There is some chance it might be over 90% of daily active users, which is the metric that matters to advertisers.
Very odd that the most popular tweets of all time were only liked by ~2% of daily active users.
— Elon Musk (@elonmusk) May 15, 2022